Emax Hawk Sport - 5 colos verseny drón teszt

Az EMAX Hawk 5 egy nagy sikerű, viszonylag sokak által kedvelt gép volt, nézzük mit tud az utódjának szánt Hawk 5 Sport.

Emax 5 colos versenygépek és a Hawk Sport

Az Emax mindig is kiemelkedő gépeket gyártott, az 5 colos kategóriában talán a Hawk 5 volt az egyik első olyan összeépített gép amit bátran lehetett ajánlani, mert nem hullott szét darabokra az első esés után, minőségi alkatrészekből állt, és a beállítások is rendre nagyon jók voltak.
A Hawk 5 anno szinte istenítették, többeket ismerek akiknek volt is, vagy van a mai napig. Ma már azt a gépet nem is igazán lehet kapni a népszerűbb shopokban, pedig a mai napig megállná a helyét a palettán. Az Emax persze kijött újabb gépekkel, ilyen volt a kifejezetten strapabírásra tervezett Emax Buzz, a Hawk vonalon pedig megjelent a Sport és Pro változat.
Miért kellett két új változat, hát részben értem, de szerintem felesleges volt. A két gép közötti különbség csupán a motort és a kamerát érinti, a Pro verzió Emax Pulsar motorokat kapott Caddx Ratel kamerával, a Sport verzió pedig Emax Eco motorokat és Caddx Turbo Micro F2-es kamerát kapott. Érdekesség hogy azóta az olcsóbb Eco motorok nagy népszerűségnek örvendenek, amíg a Pulsar nagyjából eltűnt az ismeretlenben. A két gép között nagyjából 12.000 Ft különbség van, a Pro verzió szerintem nem éri meg ezt a felárat, a Sport viszont jó vétel a maga 57.000 Ft-os árával.

 

Mi van a dobozban?

A fehér dobozt egy fekete papír "szalag" öleli át, melyen a gép látható, de éppen csak sejtelmesen látható az alakja. Menő, persze ezen kívül ez csak egy sima papírdoboz, nem erős karton, mint pl a Diatone csomagolása.
Belül szivacsba ágyazva a gép és a kiegészítők. Kapunk tartalék canopyt és kamera tartót, 8 db propellert, pár pót csavart, matricát és némi használati útmutatót a géphez és külön az FPV kamerához is.
A gép leírása amúgy pontatlan, a FC résznél pl. a Buzz adatait vannak, mintha elfelejtették volna frissíteni ezt a részt. Érdekes még, hogy mind a shopban, mind a használatiban 6-6 propellert írnak, de csak 4-4 van a dobozban. Igen, a 8 prop nem is gond, csakhogy kétfajta van benne, így gyakorlatilag nincs tartalék, ha törik valamelyik típus.
 

 

Nézzük a gépet!

A váz masszív, a karbon jó minőségű, kapott egy piros mintázást, jól mutat, nekem nagyon tetszik. Nem egy szokványos busz stílusú vázat kapunk, hanem canopys megoldást, ami belül így elég szűkös. A HD kamera felfogatás így nem szokványos, bár gondoltak rá, fel lehet rá csavarozni egy nyomtatott tartót. Sajnos ez nem a csomag része, így külön kell beszerezni. Személy szerint max egy Session-t vagy hasonló kocka kialakítású kamerát mernék rárakni. A gép alsó akksis, a strap erősnek tűnik, jó hosszú, és csúszásgátlós pad is van, ez mindig plusz pont nálam. A VTX-re Emax Nano antennát raktak, ami nagyon kicsi és cuki :D A videó adó egyébként korlátozott, ki kell lockolni ha 200mW-on szeretnék használni, ennek mikéntje megtalálható a leírásban.
A gép belsejébe az Emax Magnum torony található, ami jó és minőségi, de ha sérül, vagy cserélni szeretnénk valamit, akkor gondba kerülhetük. Könnyen lehet, hogy pót alkatrészt sem fogunk találni, de még az is lehet, hogy már a toronyból sem lesz, így ez ilyen szempontból inkább hátrány. A hely szűke miatt is gondba kerülhetünk, méricskélni kell, hogy mi fér bele.
Mivel alapból nem volt vevő a gépben, így azt én raktam bele, egy kis Flysky vevőt kapott, csatis kábel volt benne, én forrasztottam, egyszerűen ment, szépen elfér.

Pár technikai paraméter:
- motortávolság: 210mm
- súly: 265g
- motor: ECO 2207 1700KV/2400KV 4/6S
- FC: Mini Magnum III F4 Flight Controller (MATEKF405) 
- ESC: Magnum 3-6S 35A BLHeli_32
- FPV kamera: Caddx Turbo Micro F2
- VTX: 25-200mW 37CH VTX w/ Raceband
- Prop: 4 x AVAN 5*3.0*3 + 4 x AVAN 5*2.8*3


Repülési élmény és tapasztalat

Első körben 5 akksit tudtam repülni a géppel, nem meglepő módon teljesen rendben ment minden. Az Emax gépei már többször bizonyították nekem, hogy a tunningoláshoz is értenek a cégnél. A PID beállítások nagyon jók, a Hawk nagyon szépen és precízen repül. A gyári propok valószínűleg úgyis cserélődnek mindenkinél a kedvencre, de igazából a gyári szettel sincs gond. Pár nagyobb esés után elhajlottak, de nem törtek egyáltalán, és szépen vissza is lehet őket hajlítani. A gép végsebessége külföldi teszt alapján olyan 140km/óra körül van, láttunk már ennél gyorsabbat is, de nem rossz.

A kamera képe mintha nem lenne színhelyes, valószínű kicsit állítani kellene rajta, illetve én jobban szeretem a kicsit nagyobb látószöget. A PRO-ban lévő Caddx Ratel-hez is volt szerencsém, az egy lényegesen jobb kamera!
Kicsit magasabb kamera szögnél már fel/le száláskor nem látjuk a talajt, ha lentebb rakjuk akkor pedig nagy sebességnél a földet fogjuk nézni.
 

 

Összegzés

Lényegében nagyjából az történt, mint amire egy Emax gép kapcsán számítani lehet. Misőgi alkatrészek, normális összeszerelés, szép forrasztások, jó PID-ek, remek repülési karakterisztika. Bátran ajánlható, még akkor is, ha egy tavalyi gépről van szó.
Egyedüli negatívum talán, hogy a torony ha sérül, nem biztos könnyen javítható vagy cserélhető, és a hely sem túl sok. Egy nagyobb vázzal rendelkező gép, amiben normális, külön-külön is kedvünkre variálható elemek vannak a toronyban, egyszerűbben és nagyobb variációban módosítható, nincs megkötve a kezünk, hogy mit rakunk bele.

Aki nem akar építéssel bíbelődni, az nyugodtan vegye meg, rengeteg örömet fog lelni benne.

Vásárlás a Banggodd webshopjában:
Emax Hawk Sport
Emax Hawk Pro

 

Emax Hawk Sport


Hozzászólások

Hozzászólás írásához lépj be, vagy ha még nincs fiókod, regisztrálj!

Belépés Regisztráció